07‏/03‏/2009

دار بيننا حديث

3aziz 3eni said

كنت فاكر اني ممكن اشوف الشمس
لكن للاسف
مافيش حد بيقدر يبص في نور الشمس ويشوفها

ابتسمت في خجل

قالت: بس ممكن يحس بوجودها

هو ده اللي مخليني عايش متمسك بالحياة
مجرد احساسي ان ممكن احس بالدفا
من شعاع ولوبسيط من خرم ابره
بينور دنيتي
وبيديني ولو امل بسيط ان ممكن في يوم
الشمس تطل علي
حتي ولو من بعيد

ابتسمت في خجل

ربنا ما يحرمنيش من طلتك علي
كنت فين من زمان
قبل الزمن ما يجري ويغطيني
واغرق معاه في دوامه ما ليها اول ولا آخر
غرقت وتهت في بحور غريبة
وكل قشه احاول اتعلق بيها
اتريها سراب تاخدني وتغرق من تاني
يا ريت ما نزلت البحر ولا شفت عروسة البحور
كنت فين يا حبيبة

قالت: كلامك اشعار

والاشعار ايه غير ابتسامة منك
وانت اصل الحروف والمعاني

ازداد خجلها

من غيرك دنيتي من غير شمس
شتا من غير مطر
صيف من غير ظل
اتاريها الدنيا حلوه بيكي

قالت: ه كله انا

بس يا ريتني كنت معاكي من زمان
ما كنت تهت ولا غرقت ولا غوتني عروسة البحور
اشكرك حتي لو كنت جيتي متاخره
كفاية اني عرفتك وحسيت بالدفا بعد الشتا
ظللت علي بعد ما الشمس لفحتني
في وسط الموج لقيتك
ولا قدرت موجة تمسك
انتشلتيني
من غيرك كنت فضلت غرقان
وفضلت في قاع المحيط

حبيبة

اول مره الكلام بيسابق لساني
ويتسطر من غير خوف
حتي قبل القلم من غير الم
بيفج من بين الصدور
حتي العقل مش ملاحق
اتاريكي هنا جنبي
حركت الجمود
كنت فين في زمن الجليد

انت يا حبيبة العزيزه

للاسف ما املكش مال ولا جاه
كنت وهبتك قصر سليمان
وخبيتك بين الضلوع
واتفرشت نجوم السما سجاد
وظلل عليك سحاب السما


قالت:ليه كل ده

وده فيكي يكون ايه
قالوا الحب يغير الانسان

وانا بقول الحب يخلي الذئب حمل
والاسد قط
لكن الثعبان يفضل ثعبان
ولو غير جلده مية مره
خفت عليكي مني
جريت وخبيت نفسي بين احلامك
حتي الاحلام خفت عليكي
ليصحي الثعبان من تاني
وهايفيد بايه الندم

ارتعبت لما حسيت رعشة قلبك علي
مين انا
بين دراعاتك رميت حلمي
ورحت بعيد ادور علي نفسي

لملمتيني بين ايديكي
جمعتي ايامي
وضفرتي كلماتي

طرحت ورود
نسجت حرير بين ايامك
دابت فيك ايامي


يا خسارة اتاخرت انا
ودارت بي ايامي
شاخت احلامي
وانت لسه شبابك قدامك
تديها ايه يا عجوز وانت خلصت ايامك
ماضيك لسه بيجري وراك يناديك
نسيت لحظة انها

حبيبة عزيزة

ما قالتش كلمة لكن لمحة دمعه بتتكون في عنيها

قلت يارتني اقدر اضمها لحظة بين احضاني
واطير بيها فوق السحاب
اجمع لها عقد من نجوم السما

لكن تروح فين يا عجوز
وتهرب ازاي من ماضيك
ايامك بتجري وراك تنده عليك
وخطاياك بتتحداك قدام عنيك
لو كنت ناسي افكرك

سيب الملاك اللي جواها يكبر
يحرسها من ماضيك
انت خلاص بقيت حبيس
بين اياماك ولياليك
اوعي تقرب منها تاني
كفايه انها بتعطف عليك

حبيبة عزيزة
اسمها اغلي من الماس
لو فديت عمرها بعمري يكون ايه

حتي ولو فنيت ها تفضل معايا حلمي انا

هناك تعليقان (2):

PrInCeSS BeRy يقول...

الله ما اجملها حبيبة بجد كلماتك خدتنى معاها كتير اوى كلها احساس وحب جميل اوى بجد تسلم ايدك وربنا يخليهالك

3aziz 3eni يقول...

ده زوقك هو اللي كثير علي الكلمات البسيطة دي
اسعدني جدا وجودك يا اميره