09‏/12‏/2009

رسالة من واحد كان غرقان

3aziz 3eni said

مش عارف ابتدي ولا انتهي لكن متاكد اني بالنسبة لك منتهي
حاولت كثير لكن فشلت وفي كل مره اقول هاوصل خلاص فاضل خطوه
لكن يحصل حاجة تبعدني من تاني وترجعني من اول الطريق وفي كل مره ينقصنى من عندك حته
لو تفتكري اني اتحايلت عليكي كثير نشيل المسافات ونقرب اسرع وكنت تقولي بلاش
مش عارف ليه فضلت المسافات رغم اني مشتاق لقربك وقلت نكمل مع بعض المشوار
كتف بكتف وايد بايد مهما كانت الصعوبات اكيد مع بعض نقدر
حطيتي حاجز ورا حاجز لحد مابقت معبر مش مسافات
قلت انط واختصر من الاخر واسيب دنيتي واجي جنبك يمكن تغيري رايك
وهنا كانت نهايتي لما حاولت لقيت قدامي سور عالي
صحيح مش باديكي بنتيه لكن في لحظه وقعت من فوق السور
غصت زمن غرقان في بركة الميه بره السور
صحيح ما كنتيش تعرفي وقلتي اني رحلت مع الايام ونسيت
كتبتي نهايتي من غير تعرفي لما باديكي عنواني مسحتي
مش كنت طيب تجربي تليفوني يمكن كنت لاقيتي اجابه لغيابي عنك وكنت عذرتي وسامحتي
تلاقي ماصدقتي وقلت اهي جت منه مش مني وهو اصله كده
مش اول مره يظهر ويختفي
مهما قلت ومهما شرحت مش متاكد انك مصدقه
عموما انا قلت وصرحت باللي حصل باختصار
ومش هاقول غير انك اتجرحتي ايوه لكن الموس مش كان في ايدي المره دي
وايه اللي ساكتني اول مارجعت؟
كلامك اللي سيباه كل يوم اقراه واحتار واقول طيب ليه؟
ماكان في ايدك الحل بدل ما كنت تقولي كل ده

عموما ان كنت عايزه تصدقي خير وان كان لاء هاعرف انك ماصدقتي اغيب حتي لو كنت غرقان او محبوس
بس اعرفي هاتفضل صورتك محفوره جوايا ولا عمري يوم هاقدر انساكي.


وبعد انهي خطابه وهم ان يرسله بالبريد الا انه تراجع وفضل ان ينشره في الجريده لعلها تكون قد غيرت عنوانها او تحسبا
لان تمحي رسالته دون ان تقرائها لانه كان لديه امل ربما يمكن ترد عليه مرة اخرى.

هناك تعليق واحد:

dodo يقول...

أيه الأحساس العالى دا يا عزيز عينى....بجد فى أحساس اكتر من رائع.... صدق أللى قال أن الحب من غير أمل أسمى معانى الغرام....بس نصيحه بلاش يستنا كتير من باعك بيعه...أللى يكون معاه الحب دا كله ومايقدروش هو أللى خسران